MENUMENU

Journal (論文誌)

  • D. Ishimaru, H. Adachi, H. Nagahara, S. Shirai, H. Takemura, N. Takemura, A. Mehrasa, T. Higashino, Y. Yagi, M. Ikeda. (2021). “Characteristics of Adaptation in Undergraduate University Students Suddenly Exposed to Fully Online Education During the COVID-19 Pandemic,” Frontiers in Psychiatry, 1517.
  • R. Kawamura, S. Shirai, N. Takemura, M. Alizadeh, M. Cukurova, H. Takemura and H. Nagahara. (2021). “Detecting Drowsy Learners at the Wheel of e-Learning Platforms With Multimodal Learning Analytics,” IEEE Access, 9, 115165-115174.
  • M. Alizadeh, T. Omae, S. Shirai and N. Takemura. (2021). “Evaluating a Collaborative Learning Card Game for Pre-Intermediate Language Learners in Face-to-Face and Online Settings,” e-Learning教育研究, 15, 25-35.
  • A. C. S. Medeiros, P. Ratsamee, J. Orlosky, Y. Uranishi, M. Higashida, H. Takemura. (2021). “3D Pointing Gestures as Target Selection Tools: Guiding Monocular UAVs during Window Selection in an Outdoor Environment,” ROBOMECH Journal, Vol.8, No.4.
  • S. Nishiyama, C. Lee, T. Mashita. (2021). “Solving 3D Container Loading Problems using Physics Simulation for Genetic Algorithm Evaluation,” IEICE Trans. Information and Systems, E104-D(11), pp. 1913-1922.
  • Y. Takayama, P. Ratsamee, T. Mashita. (2021). “Reduced Simulation: Real-to-Sim Approach toward Collision Detection in Narrowly Confined Environments,” Robotics, 10(4) 131.

International Conference (国際会議査読あり)

  • A. C. S. Medeiros, P. Ratsamee, J. Orlosky, Y. Uranishi, M. Higashida, H. Takemura. (2021). “UAV Target-Selection: 3D Pointing Interface System for Large-Scale Environment,” Proceedings of the 2021 International Conference on Robotics and Automation (ICRA2021)
  • H. Sison, P. Ratsamee, M. Higashida, T. Mashita, Y. Uranishi, H. Takemura. (2021). “Spherical Magnetic Joint for Inverted Locomotion of Multi-Legged Robot”, Proceedings of the 2021 International Conference on Robotics and Automation (ICRA2021),
  • R. Takahashi, S. Shirai, J. Orlosky, Y. Uranishi and H. Takemura. (2021). “A Japanese Character Flick-Input Interface for Entering Text in VR,” 2021 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality Adjunct (ISMAR-Adjunct), 251-253.
  • T. Ogawa and T. Mashita. (2021). “Occlusion Handling in Outdoor Augmented Reality using a Combination of Map Data and Instance Segmentation,” 2021 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality (ISMAR 2021).
  • Y. Nakamura, T. Nakahara, M. Kawazoe, K. Yoshitomi, T. Fukui, S. Shirai, K. Kato and T. Taniguchi. (2021). “Math E-learning Question Specification and XML Exporter for STACK by Using Visual Programming Language,” The 14th International Congress on Mathematical Education (ICMS-14)
  • N. Techasarntikul, K. Tsuchida, T. Mashita. (2021). “Room Layout Estimation using a Machine Learning Technique,” International Conference on Electrical, Computer and Energy Technologies (ICECET).
  • N. Techasarntikul, T. Mashita. (2021). “Instance Segmentation of Images Above the Ceiling using Mask R-CNN,” International Conference on Electrical, Computer and Energy Technologies (ICECET).

International Conference Non-reviewed (国際会議査読無し)

Domestic Conference (国内学会発表査読あり)

Domestic Conference Non-reviewed (国内学会発表査読無し)

  • 浦西友樹, 長濱愛珠咲, 大西和歩, 浜本多聞, オーロスキ ジェーソン, ラサミー ポチャラ, 竹村治雄. (2021). ClimbAR: クライミングにおける暗黙知の定量化と拡張現実による情報提示, 第65回システム制御情報学会研究発表講演会 論文集, TS12-02-2
  • 吉見光平, ラサミー ポチャラ, 浦西友樹, 東田学, オーロスキ ジェーソン, 竹村治雄. (2021). GhostReplay: 人体モデルアニメーションを用いた3次元リプレイ提示によるスポーツにおける技能向上支援システム, 第65回システム制御情報学会研究発表講演会 論文集, TS12-02-3
  • 陶涛, ラサミー ポチャラ, 浦西友樹, オーロスキ ジェーソン, 東田学, 竹村治雄. (2021). SmartVP: An autonomous Viewpoint Selection for Watching a Boxing Game in Virtual Reality, 第65回システム制御情報学会研究発表講演会 論文集, TS12-02-4
  • 塚越優治, 浦西友樹, オーロスキ ジェーソン. (2021). 構造色パターンを利用した光源方向および分光分布推定に関する検討, 第24回画像の認識・理解シンポジウム Extended Abstract, I11-25
  • 城彰彦, 浦西友樹, オーロスキ ジェーソン, 塚越優治. (2021). RGB画像と熱画像を併用した透明物体の三次元形状復元, 第24回画像の認識・理解シンポジウム Extended Abstract, I11-33
  • 福井嵐士, 武村紀子, アリザデメラサ, 白井詩沙香, 長原一, (2021). グラフ畳み込みネットワークを用いたグループ学習時の活性度推定, 第24回 画像の認識・理解シンポジウム, July. 2021, 1-4.
  • 坂本賢哉, 白井詩沙香, 武村紀子, 長瀧寛之, 上田真由美, 浦西友樹, 竹村治雄. (2021). 視線情報に基づく VR 空間でのマンガ教材読書時の主観的難易度推定. 研究報告エンタテインメントコンピューティング (EC), 2021(10), 1-6.

Awards(受賞)